De Compaan komt eraan!
De Compaan komt eraan!

De Compaan komt eraan!

Ouderen wonen steeds langer zelfstandig thuis en doen waar nodig een beroep op ondersteuning en zorg in de eigen vertrouwde omgeving. De vraag – en daarmee de druk op de zorg - neemt toe en dat vraagt om slimme oplossingen. Door de zorg anders in te richten, bijvoorbeeld door gebruik te maken van zorgtechnologie, kan een cliënt de eigen regie zoveel mogelijk behouden en kan fysieke zorg worden verleend aan cliënten waarvoor dat noodzakelijk is.

Beeldzorg via Compaan

ZINN zet in op zorgtechnologie door gebruik te maken van hulpmiddelen zoals de Doff ’n Donner, de Medido én de Compaan. Een Compaan is geen vervanging van de zorg, maar wel een hulpmiddel daarbij. Met de Compaan – een tablet waarmee cliënten kunnen beeldbellen met thuiszorgmedewerkers, familie en mantelzorgers - is er op vaste momenten persoonlijk contact. Dat vaste moment biedt de cliënt meer vrijheid én structuur in de dag. Denk aan een seintje als het tijd is voor medicijninname, een praatje met mensen die eenzaam zijn, deelname aan online groepsactiviteiten zoals kerkdiensten en spelletjes die bijdragen aan vitaliteit. Ook voor naasten, familie en mantelzorgers betekent de inzet van beeldzorg via Compaan veel; het zorgt ervoor dat zij even kunnen worden ontzien. Voor zorgmedewerkers betekent het werken met Compaan dat zij efficiënter kunnen worden ingezet. De reistijd vervalt en de tijd die daarmee vrijkomt wordt gebruikt voor cliënten die extra zorg nodig hebben.

Beeldzorgteam
Sinds 1 mei is het beeldzorgteam actief. Een vast team van medewerkers die via Compaan contact houden met en beeldzorg verlenen aan thuiswonende cliënten van ZINN. In deze video stellen zij zichzelf aan u voor.

Meer informatie of contact? 
Het Servicepunt van ZINN kan u meer informatie geven en/of u in contact brengen met het thuiszorg innovatieteam. U bereikt het Servicepunt op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur via 050 585 2000.