Niet tevreden?
Niet tevreden?

Niet tevreden?

Overal gaat wel eens iets mis. Soms lopen zaken niet zoals u dat zou willen. Dat willen we graag van u horen, om zo onze zorg- en dienstverlening te kunnen verbeteren. Het is voor u én voor ons belangrijk er niet te lang mee te blijven zitten. Zo kunnen we er wat aan doen én er van leren. Goede ideeën om onze zorg en dienstverlening te verbeteren zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Eerst praten

ZINN vindt het belangrijk dat medewerkers zich respectvol opstellen naar bewoners, cliënten, hun familie/mantelzorgers en elkaar, en goede omgangsvormen tonen. Hiervoor hebben wij een gedragscode voor medewerkers vastgesteld. Deze is in iedere locatie beschikbaar.

Als u een klacht heeft, bespreek die dan eerst met degene op wie de klacht betrekking heeft. Een rustig gesprek kan vaak al veel oplossen. Lukt dit niet of leidt het eerste gesprek niet tot een oplossing, dan kunt u altijd contact opnemen met de leidinggevende van uw afdeling of met de clustermanager van de locatie.

Komt u er samen niet uit?
Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Raad van Bestuur. Cliënten en/of hun vertegenwoordigers kunnen een klacht aan de Raad van Bestuur kenbaar maken via het e-mailadres c.deniet@zinnzorg.nl. Een persoonlijke brief sturen is ook mogelijk. Als u uw naam en adres toevoegt, zal de Raad van Bestuur contact met u opnemen. U kunt uw brief inleveren bij de receptie in uw locatie of opsturen naar ZINN, Postbus 51, 9750 AB Haren, t.a.v. Carry de Niet, Raad van Bestuur.

Ondersteuning

U kunt zich desgewenst kosteloos laten ondersteunen door de externe klachtenfunctionaris van ZINN. Zij kan u van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht en u bijstaan bij het formuleren van de klacht en/of het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen. De externe klachtenfunctionaris van ZINN is mevrouw Hennie van Beek. U bereikt haar per mail: h.vanbeek@zinnzorg.nl of via telefoonnummer: 0620561965.

Natuurlijk hopen we dat uw klacht intern naar tevredenheid wordt opgelost.
Is dat niet het geval, dan kunt u uw klacht extern kenbaar maken bij de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg waarbij ZINN is aangesloten.

Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Klachten die betrekking hebben op de Wet Zorg en Dwang (WZD)

Klachten die betrekking hebben op de Wet Zorg en Dwang kunnen uitsluitend bij de externe Klachten- commissie Onvrijwilliger Zorg (KCOZ) worden ingediend via secretaris@kcoz.nl.

Cliëntvertrouwenspersoon WZD

Sinds 1 januari 2020 is de nieuwe Wet Zorg en Dwang (WZD) ingevoerd. Vanaf dat moment bestaat de mogelijkheid om als cliënt en/of wettelijk vertegenwoordiger ondersteuning te krijgen van een cliënt-vertrouwenspersoon Wet Zorg en Dwang, indien iemand volgens deze wet onvrijwillige zorg ontvangt.

Wat kan de cliëntvertrouwens-persoon WZD voor u betekenen?

  • Informatie verstrekken over o.a. de rechtspositie van de cliënt;
  • Voorlichting geven over zijn rol en eventueel op locatie op bezoek komen of een familie-avond bijwonen;
  • Ondersteunen bij klachten: samen uw vraag verhelderen, ondersteunen bij het schrijven van brieven, gesprekken voorbereiden, ondersteunen bij gesprekken en ondersteunen bij een klachtenprocedure;
  • Situaties signaleren waarbij de rechtspositie van de cliënt in het geding is.

De cliëntvertrouwenspersoon WZD van ZINN is Frank Andriesse.
Hij is onafhankelijk en kan het proces ondersteunen. Wat u vertelt is vertrouwelijk en wordt niet gedeeld met anderen, tenzij u dit wenst en er toestemming voor geeft. U bereikt hem per mail: frankandriesse@quasir.nl, via telefoonnummer: 06-82531676 of het algemene nummer van Quasir: 085 - 487 4012.